publicações selecionadas
-
artigo académico
- Teaching for the Contextualised Learning of Science: a Checklist-Based Science Curriculum Analysis. Journal of Turkish Science Education. 2022
- Learning about safety, prevention and quality of life through PBL: Implications for teacher education. Tojet: The Turkish Online Journal of Educational Technology. 2017
- Teaching science in the laboratory: a study on Portuguese school science teachers’ perspectives. Tojet: The Turkish Online Journal of Educational Technology. 2017
- Contextualized science teaching: The contribution of photographs included in school science textbooks. Tojet: The Turkish Online Journal of Educational Technology. 2016
- In-Service science teacher education in portugal: An analysis of the short courses available. Tojet: The Turkish Online Journal of Educational Technology. 2016
- Photographs as mediating tools between science knowledge and the real world: The case of ‘Resources Sustainable Management’ in Portuguese school textbooks. Tojet: The Turkish Online Journal of Educational Technology. 2015
- Ensino orientado para a aprendizagem baseada na resolução de problemas: perspetivas de professores de ciências e geografia. Journal of Science Education. 2013
- Problem-based learning: Science and geography teachers'perspectives,Ensino orientado para a aprendizagem baseada na resolução de problemas: Perspetivas de professores de ciências e geografia. Journal of Science Education. 2013
- Science and geography teachers' conceptions regarding problem-based learning related concepts. Procedia Social and Behavioral Sciences. 2013
- Questionamento em manuais escolares de Ciências: desenvolvimento e validação de uma grelha de análise. Educar em Revista. 2012
- Questionamento em manuais escolares de Ciências: desenvolvimento e validação de uma grelha de análise (Questioning in school science textbooks: development and validation of an analysis grid). Educar em Revista. 2012
-
artigo de conferência
- Aprendizagem baseada na resolução de problemas: contributos de um projeto de investigação 2017
- Contextualized science teaching: do portuguese curriculum guidelines promote it? 2017
- Learning science through PBL: the case of safety, prevention and quality of life 2017
- Teaching science in the laboratory: a study on portuguese school science teachers’ perspectives 2017
- Contextualized science teaching: do textbooks facilitate teachers’ job? 2016
- Contextualized science teaching: the contribution of photographs included in schools science textbooks 2016
- O mundo real e o conhecimento científico nos manuais escolares de ciências físico-químicas: o papel mediador das fotografias 2015
- Representações de professores sobre a contribuição da aprendizagem das ciências baseada na resolução de problemas para a integração de conhecimentos 2015
- Transitions in teacher education and professional identities : proceedings 2015
- Transitions in teacher education and professional identities: proceedings 2015
- Aprendizagem baseada na resolução de problemas e materiais didáticos 2013
- Aprendizagem baseada na resolução de problemas e materiais didáticos (Problem-based learning and teaching materials) 2013
- Opiniões de alunos acerca da Aprendizagem Baseada na Resolução de Problemas : um estudo centrado na abordagem transdisciplinar do tema recursos naturais e alterações climáticas 2013
- Opiniões de alunos acerca da aprendizagem das ciências baseada na resolução de problemas: um estudo centrado na abordagem transdisciplinares do tema Recursos naturais e alterações climáticas 2013
- Teacher education for problem-based learning : evaluation of an in-service short course targeted to science and geography school teachers 2013
- Teacher education for problem-based learning: evaluation of an in-service short course targeted to science and geography school teachers 2013
- WebQuests sobre mudança global: uma análise à luz dos princípios da ABRP 2013
- Aprendizagem baseada na resolução de problemas : efeitos de uma ação de formação de professores de ciências e de geografia 2012
- Aprendizagem baseada na resolução de problemas: efeitos de uma ação de formação de professores de ciências e de geografia 2012
- O ensino de Transformação de Matéria e de Energia através da Aprendizagem Baseada na Resolução de Problemas: opiniões de alunos e professores sobre a sua contribuição para a concretização da perspetiva CTS 2012
- O ensino de Transformação de Matéria e de Energia através da Aprendizagem Baseada na Resolução de Problemas: opiniões de alunos e professores sobre a sua contribuição para a concretização da perspetiva CTS 2012
- O ensino de transformação de matéria e de energia através da Aprendizagem Baseada na Resolução de Problemas : opiniões de alunos e professores sobre a sua contribuição para a concretização da perspetiva CTS 2012
- Sustainability on earth WebQuests as problem-solving activities : can physical sciences teachers rely on them? 2012
- Sustainability on earth WebQuests as problem-solving activities: can physical sciences teachers rely on them? 2012
- Actas XIV encontro nacional de educação em ciências : educação em ciências para o trabalho, o lazer e a cidadania 2011
- Os problemas no ensino e na aprendizagem das ciências : perspectivas dos documentos oficiais 2011
- Science textbooks as questioning and problem-based teaching and learning promoters : change or continuity? 2011
- Science textbooks as questioning and problem-based teaching and learning promoters: change or continuity? 2011
-
artigo de revista
- Teaching for the Contextualised Learning of Science: AChecklist-Based Science Curriculum Analysis. Journal of Turkish Science Education. 2022
- Teacher Education and Popular Culture: Proverbs about the Climate and Weather. Journal of Turkish Science Education. 2019
- In-service science teacher education in Portugal: an analysis of the short courses available. Tojet: The Turkish Online Journal of Educational Technology. 2017
- Ensino Orientado para a Aprendizagem Baseada na Resolução de Problemas e ensino tradicional: um estudo centrado em “Transformação de matéria e de energia”. Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências. 2016
- Contextualized science teaching: the contribution of photographs included in school science textbooks. Tojet: The Turkish Online Journal of Educational Technology. 2016
- Initial Science Teacher Education in Portugal: The Thoughts of Teacher Educators About the Effects of the Bologna Process. Journal of Science Teacher Education. 2016
- Photographs as mediating tools between science knowledge and the real world: the case of ‘Resources Sustainable Management’ in Portuguese school textbooks. Tojet: The Turkish Online Journal of Educational Technology. 2015
- "Sustainability on earth" WebQuest : do they qualify as problem-based learning activities?. Research in Science Education. 2015
- Ensino orientado para a aprendizagem baseada na resolução de problemas: perspetivas de professores de ciências e geografia. Journal of Science Education. 2013
- Questionamento em manuais escolares de Ciências: desenvolvimento e validação de uma grelha de análise. Educar em Revista. 2012
-
capítulo de livro
- Integrando a contextualização e a resolução de problemas para educar em ciências para o futuro: o ensino orientado para a aprendizagem contextuada das ciências através da resolução de problemas 2024
- Formação contínua de professores de ciências, em Portugal: Desafios e formas de os superar 2018
- Context-based science education and four variations of problem-based learning 2017
- Formação de inicial de professores de ciências: opiniões de formadores sobre o estágio, antes e após o processo de Bolonha 2016
- Formação inicial de professores de ciências: opiniões de formadores sobre o estágio, antes e após o processo de Bolonha 2016
- Science education through problem-based learning: A review of research focused on students 2016
- ormação inicial de professores de ciências: opiniões de formadores sobre o estágio, antes e após o processo de Bolonha 2016
- WebQuests sobre a mudança global: uma análise à luz dos princípios da ABRP 2013
-
documento
- Aprendizagem baseada na resolução de problemas: contributos de um projeto de investigação 2017
- Contextualized science teaching: do portuguese curriculum guidelines promote it? 2017
- Contextualizing teaching to improve learning: The case of science and geography 2017
- Learning science through PBL: the case of safety, prevention and quality of life 2017
- In-service science teacher education in Portugal: an analysis of the short courses available. 2016
- Contextualized science teaching: do textbooks facilitate teachers’ job? 2016
- Contextualized science teaching: the contribution of photographs included in schools science textbooks 2016
- Photographs as mediating tools between science knowledge and the real world: the case of ‘Resources Sustainable Management’ in Portuguese school textbooks 2015
- Proceedings of the ATEE Annual Conference "Transitions in teacher education and professional identities" 2015
- Proceedings of the ATEE Annual Conference “Transitions in teacher education and professional identities” 2015
- Transitions in teacher education and professional identities: proceedings 2015
- Atas do Encontro sobre Educação em Ciências através da Aprendizagem Baseada na Resolução de Problemas 2013
- Encontro sobre Educação em Ciências através da Aprendizagem Baseada na Resolução de Problemas 2013
- Ensino orientado para a aprendizagem baseada na resolução de problemas: perspetivas de professores de ciências e geografia 2013
- Questionamento em manuais escolares de Ciências : desenvolvimento e validação de uma grelha de análise 2012
- Actas XIV encontro nacional de educação em ciências : educação em ciências para o trabalho, o lazer e a cidadania 2011
- Actas do XIV Encontro Nacional de Educação em Ciências: educação em ciências para o trabalho, o lazer e a cidadania (14ª Ed) 2011
-
livro
- Contextualizing teaching to improve learning: The case of science and geography 2017
- Formação de inicial de professores de ciências: opiniões de formadores sobre o estágio, antes e após o processo de Bolonha 2016
- Science education through Problem-Based Learning: a review of research focused on students 2016
-
poster de conferência
-
teses
- Ensino orientado para a aprendizagem contextualizada de ‘som e luz’: Perspetivas de especialistas, professores e estudantes (Teaching for contextualized learning of ‘sound and light’: Perspectives of experts, teachers and students) 2024
- Aprendizagem baseada na resolução de problemas : um estudo centrado na formação contínua de professores de ciências e de geografia 2013