publicações selecionadas
-
artigo académico
- Dilemma: do they write with or without the use of ICT? - students’ perceptions. Educational Media International. 2024
- Media literacy in early education: European policies and curricular differentiation. Educational Media International. 2024
- Desenvolvimento Positivo pela tecnologia (PTD) checklist de envolvimento: crianças / criança e ambientes / facilitadores. Revista Prisma Social - “COMPUTATIONAL THINKING IN TEACHER DIGITAL COMPETENCE FRAMEWORKS”. 2022
- Adaptation of the Scale Knowledge Perception Scale in Primary Education. Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación. 2017
- Entrepreneurial learning in Higher Education: perceptions and attitudes towards the labour market. AI Communications. 2017
-
artigo de conferência
- BUILDING ACTIVE CITIZENS - STRATEGIES AND PRACTICES OF EDUCATION FOR CITIZENSHIP: TRAINING EXPERIENCES OF PRE-SCHOOL AND PRIMARY TEACHERS 2022
- RELATIONSHIPS BETWEEN ROBOTICS, PROGRAMMING AND NARRATIVES IN PRE-SCHOOL AND PRIMARY EDUCATION 2022
- Problemas e dificuldades de aprendizagem específicas na escrita experiências de formação 2022
- APOYAR LA INCLUSIÓN CON LITERATURA SOBREPROGRAMACION, ROBOTICA Y PENSAMIENTO COMPUTACIONAL EN EL CONTEXTO DE LA ENSENANZA PREESCOLAR 2022
- Learning disabilities and problems in writing: training experiences 2022
- CODING AS LITERACY: CASE STUDIES AT PRE-PRIMARY AND ELEMENTARY SCHOOL 2021
- CURRICULAR INTEGRATION OF COMPUTATIONAL THINKING, PROGRAMMING AND ROBOTICS IN BASIC EDUCATION: A PROPOSAL FOR TEACHER TRAININGICERI 2019
- ARGUMENTUS - AN EDUCATIONAL GAME FOR WRITING USING SELF-REGULATED STRATEGY DEVELOPMENT (SRSD) 2019
- CURRICULAR INTEGRATION OF COMPUTATIONAL THINKING, PROGRAMMING AND ROBOTICS IN BASIC EDUCATION: A PROPOSAL FOR TEACHER TRAINING. AI Communications. 2019
- YES, I KNOW WHAT TO DO!¿- AN EXPLORATORY STUDY USING SELF-REGULATED SELF-DEVELOPMENT (SRSD) AND TECHNOLOGY IN THE CONTEXT OF THE CLASSROOM 2019
- COMPUTATIONAL THINKING, PROGRAMMING AND ROBOTICS IN BASIC EDUCATION: EVALUATION OF AN IN-SERVICE TEACHER’S TRAINING B-LEARNING EXPERIENCE. AI Communications. 2019
- Education for all students: The experience of implementing inclusive curriculum and universal design in Portuguese schools 2019
- Perceção de Professores do 1 Ciclo do Ensino Básico sobre as suas Práticas em Sala de Aula 2017
- Self-Regulation in Writing: Self-regulated strategy development and information and communication technologies 2017
- Students' Choices in Writing: Using ICT combined with Self-Regulated Strategies 2017
- Bem-me-quer/Mal-me-quer: as TIC nas Dificuldades de Aprendizagem Específicas na Escrita 2015
- Could my writing really improve? An exploratory study using SRSD and ICT in the classroom context. 2014
- How to Improve the Writing of Opinion Essays? - The Role of Self-Regulated Strategies. 2013
- O Papel das práticas Educativas na Delinquência Juvenil – O Autorrelato. 2013
- Simbiose?!- A relação entre o Modelos de Utilização de Estratégias de Autorregulação com recurso às Tecnologias de Informação e Comunicação e a escrita de textos argumentativos de opinião por alunos com dificuldades e problemas na escrita. 2013
- Squeak Etoys – Eu Consigo Criar os meus Mundos! Estudo de Caso junto de Alunos com Necessidades Educativas Especiais. 2013
-
capítulo de livro
- Infância, Tecnologias e Sustentabilidade. 2022
- Media Literacy in Early Education: European Policies and Curricular Differentiation 2022
- Primary School Classroom Writing Interventions Using Technologies 2020
- Exploratory Study Using Self-Regulated Self-Development (SRSD) and Technology in the Context of the Classroom 2019
- Primary School Students’ Choices in Writing Opinion Essays: Using ICT Combined with Self-Regulated Strategies. IFIP Advances in Information and Communication Technology. 2017
-
documento
- Distance Learning with Pre-school Children on Computational Thinking, Programming, and Robotics-. Perceptions of Reseachers and Educators 2024
- PERCEÇÕES DE PROFISSIONAIS DA EDUCAÇÃO E INVESTIGADORES SOBRE O ENSINO À DISTÂNCIA PARA O DESENVOLVIMENTO DO PENSAMENTO COMPUTACIONAL, DA PROGRAMAÇÃO E DA ROBÓTICA NO CONTEXTO PRÉ-ESCOLAR 2024
- Livro de Resumos - TIC@Portugal 2023
- 10.º CONGRESSO OLHARES SOBRE A EDUCAÇÃO - 3rd INTERNATIONAL CONGRESS PERSPECTIVES ON EDUCATION 2022
- Ensino remoto de emergência na educação pré-escolar em Portugal: perspetivas sobre dificuldades experienciadas e implicações futuras 2022
- Writing Practices in Elementary School a Case Study in Portugal 2022
- Problemas e dificuldades de aprendizagem específicas na escrita experiências de formação 2022
- Estratégias e práticas de educaçao para a cidadania experiências de formação de educadores de infância e professores na região norte de Portugal 2022
- Dilema: Escrevem com ou sem recurso às TIC? – Perceções dos alunos 2022
- Livro de Resumos do Sentidos - Congresso Internacional sobre Educação: Literacias, Inclusão e Tecnologias 2022
- Media Literacy in Early Education: European Policies and curricular differentiation 2022
- Sentidos - Congresso Internacional sobre Educação: Literacias, Inclusão e Tecnologias - Livro de Resumos 2022
- Projeto Kit@ Formação em Literacia Mediática para Educadores de Infância na Europa 2021
- Exploratory Study Using Self-Regulated Self-Development (SRSD) and Technology in the Context of the Classroom 2020
- Primary School Classroom Writing Interventions Using Technologies 2020
- WRITING CLASSROOM INTERVENTION FOR ALL - PORTUGUESE PRACTICAL 2019
- "Entre mãos e ecrãs: práticas de qualidade no Jardim de Infância” 2019
- The SRSD + ICT model improves the writing skills of 4th grade students 2017
- Dificuldades de Aprendizagem Específicas na escrita de textos argumentativos de opinião: O papel das estratégias de autorregulação no contexto das Tecnologias de Informação e Comunicação 2017
- Students´Writing Skills and their self-perceptions in writing of 4th grade students 2017
- Squeak Etoy - I can create my worlds! Study of case to students with special educational needs 2013
- "O impacto das estratégias de Autorregulação na Escrita de Textos de Opinião" 2013
- Revisão Técnica do Manual Digital II 2012
- Ilustradora da 5.ª Edição do Livro: Programa de promoção cognitiva : actividades de treino cognitivo na adolescência : caderno de actividades / Leandro S. Almeida, Maria de Fátima Morais, Vera Ramalho ; coord. cient. Leandro S. Almeida, Miguel Gonçalves ; il. Joel Rodrigues, Catarina Liane Araújo. - 5ª ed. rev. - [Braga] : Psiquilíbrios, 2009. - 205 p. : il. ; 21 cm.
- Ilustradora do "Birras?, achas bem?" / Andreia Melo, Carina Rodrigues, Joana Antunes ; il. Catarina Araújo. - [S.l. : s.n.], 2015 : Diário do Minho. - [28] p. : il. ; 21 cm
-
livro
-
teses
- Dificuldades de Aprendizagem Específicas na escrita de textos argumentativos de opinião O papel das estratégias de autorregulação no contexto das Tecnologias de Informação e Comunicação 2017
- Dificuldades de aprendizagem específicas : um estudo quantitativo sobre o uso de estratégias de autorregulação numa turma inclusiva 2011