publicações selecionadas
-
artigo académico
- Online learning, perceived difficulty and the role of feedback in COVID-19 times. Research in Post-Compulsory Education. 2024
- Critical incidents as a strategy to enhance student teachers’ reflection about practice through immersive learning. Reflective Practice. 2024
- Using Assessment to Transform the Way Pre-Service Teachers Learn: Insights from a Pedagogical Intervention. Rev. Int. de Form. de Professores (RIFP). 2024
- Assessment practices in higher education: A study with portuguese faculty [Práticas de avaliação no ensino superior: Um estudo com professores portugueses]. Estudos em Avaliação Educacional. 2023
- Recuperar as aprendizagens perdidas durante a pandemia da COVID-19: O que dizem os professores? [Recovering learning lost during the COVID-19 pandemic: What do teachers say?]. Indagatio Didactica. 2023
- Remote teaching in times of COVID-19: teachers’ adaptation and pupil level of participation. Technology Pedagogy and Education. 2023
- Aprendizagem profissional e mentoring no contexto de estágio em ambiente online: resultados do projeto PRAC3. [PROFESSIONAL LEARNING AND MENTORING IN THE CONTEXT OF ONLINE PRACTICUM: FINDINGS FROM THE PRAC3 PROJECT]. Rev. Int. de Form. de Professores (RIFP). 2023
- Portuguese higher education students' adaptation to online teaching and learning in times of the COVID-19 pandemic: personal and contextual factors. Higher Education. 2022
- Políticas e práticas de avaliação externa dos alunos na perspetiva dos diretores: o caso das provas de aferição. . Revista Portuguesa De Investigação Educacional,. 2022
- Assessment in higher education: voices of programme directors. Assessment and Evaluation in Higher Education. 2022
- Inovação controlada ou autónoma? A visão dos diretores sobre os Planos de Inovação. [CONTROLLED OR AUTONOMOUS INNOVATION? PRINCIPALS' VIEWS OF INNOVATION PLANS]. Portuguesa de Investigação Educacional. 2022
- POLÍTICAS E PRÁTICAS DE AVALIAÇÃO EXTERNA DOS ALUNOS NA PERSPETIVA DOS DIRETORES: o caso das provas de aferição. [PRINCIPALS' VIEWS OF POLICIES AND PRACTICES OF EXTERNAL ASSESSMENT: the case of low-stakes national tests]. Revista Portuguesa de Investigação Educacional. 2022
- Ensino e aprendizagem à distância em tempos de COVID-19. Um estudo com alunos do Ensino Superior [Distance learning and teaching during COVID-19 Pandemic. A study of Higher Education students]. Revista Portuguesa de Pedagogia. 2021
- Ensino remoto de emergência em tempos de pandemia: A experiência de professores portugueses [Emergency remote teaching in pandemic times: the experience of Portuguese teachers]. Revista Portuguesa de Investigação Educacional. 2021
- The Role of Perceived Difficulty and Feedback in Online Learning During the COVID-19 Pandemic: A Study in Higher Education. Studies in Higher Education. 2021
- The potential of professional learning networks in fostering teacher development: a study carried out in Portugal.. Rev. Int. de Form. de Professores (RIFP). 2021
- Métodos de Avaliação das Aprendizagens em Universidades Públicas Portuguesas: Um Estudo Quantitativo. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa. 2020
- As potencialidades da liderança docente e do desenvolvimento profissional em contexto: resultados de um estudo empírico [The potential of teacher leadership and professional development in context: results of an empirical study]. Revista Educação e Políticas em Debate. 2015
- As potencialidades da liderança docente e do desenvolvimento profissional em contexto: resultados de um estudo empírico [The Potential of Teaching Leadership and Professional Development in Context: Results of an Empirical Study] 2015
-
artigo de conferência
- Pupils´ Experience of School and of their Learning Experience During the Pandemic and Beyond 2023
- ). Gestão do currículo e avaliação externa das aprendizagens no Ensino Básico: o que pensam os diretores? 2023
- Atas do II Seminário Luso-Brasileiro de Educação de Infância: investigação, formação docente e culturas da infância 2016
-
artigo de revista
- Initial teacher education after the Bologna process. Possibilities and challenges for a renewed scholarship of teaching and learning. European Journal of Teacher Education. 2023
- Teacher Education during the COVID-19 Lockdown: Insights from a Formative Intervention Approach Involving Online Feedback. Education Sciences. 2021
-
capítulo de livro
- Aprendizagem e avaliação online em tempos de COVID-19: A experiência de alunos portugueses do Ensino Superior. [Online learning and assessment in times of COVID-19: The experience of Portuguese Higher Education students] 2023
- A influência das iniciativas políticas na melhoria dos resultados escolares dos alunos e no trabalho dos diretores e dos professores. [The impact of political initiatives on students' achievement and on the work of principals and teachers.] 2022
- Condições da escola e da sala de aula e influência do diretor [School and classroom conditions and principal's influence ] 2022
- O projeto de investigação [The research project] 2022
- Os diretores vistos por si próprios e pelos outros: dimensões relacionais e estratégicas. [The principals perceived by themselves and others: relational and strategic dimensions.] 2022
- Práticas, atores e variantes do exercício da liderança. [Practices, actors and variants of leadership ] 2022
- Conceções de avaliação: um estudo exploratório com professores portugueses do Ensino Superior [Conceptions of assessment: an exploratory study with Portuguese Higher Education teachers] 2020
- Conceções e uso da avaliação na perspetiva dos estudantes e dos professores [Students and teachers' conceptions and use of assessment] 2019
- Conclusões e implicações/ Conclusions and implications 2019
- Métodos de avaliação: A visão dos estudantes e dos professores [Assessment methods: students' and teachers' views] 2019
- O projeto de investigação [The Research Project] 2019
- Changes in assessment in Higher Education after the implementation of the Bologna Process: a study carried out in Portugal 2018
- A avaliação no Ensino Superior: um estudo com docentes universitários [Assessment in Higher Education: a study with university teachers] 2017
- Conditions for teacher leadership and professional development in challenging circumstances. 2016
- A escola e o trabalho dos professores vistos pelos alunos [The school and teachers' work perceived by the students] 2014
- Conceções de liderança e profissionalismo docente [Conceptions of leadership and teaching professionalism] 2014
- Investigando o profissionalismo e a liderança dos professores : o projeto TEL [Investigating teachers' professionalism and leadership: the TEL project] 2014
- Liderança docente: visões de alunos e professores [Teacher leadership: student and teacher views] 2014
- Liderança docente: visões de alunos e professores [Teacher leadership: students and teachers' perceptions] 2014
- Liderança e cultura de transformação na escola pública - perceções de alunos 2014
- Liderança e cultura de transformação na escola pública - perceções de alunos [Leadership and transformation culture in public school - students' perceptions] 2014
- [Leadership and a culture of transformation in public schools - students' perceptions] Liderança e cultura de transformação na escola pública - perceções de alunos 2014
-
documento
- E-BOOK 'Currículo, Avaliação e Profissão Docente: Conceções curriculares, autonomia e flexibilidade e o papel do professor (volume I)' [Curriculum, Assessment and Teaching: Curricular conceptions, autonomy, flexibility and teacher's role (vol. I)] 2021
- Currículo, Avaliação e Profissão Docente. Conceções curriculares, autonomia e flexibilidade e o papel do professor (E-book) 2020
- Atas do Congresso Desafios Curriculares e Pedagógicos na Formação de Professores. 2015
- Atas do I Colóquio - Desafios Curriculares e Pedagógicos na Formação de Professores [Proceedings of the I Conference - Curricular and Pedagogical Challenges in Teacher Education] 2015
- Atas do II Seminário Luso-Brasileiro de Educação de Infância - Investigação, formação docente e culturas da infância [Proceedings of the II Luso-Brazilian Seminar on Early Childhood Education - Research, teacher training and childhood cultures]
-
livro
-
teses