publicações selecionadas
-
artigo académico
- Desenvolvimento Positivo pela tecnologia (PTD) checklist de envolvimento: crianças / criança e ambientes / facilitadores. Revista Prisma Social - “COMPUTATIONAL THINKING IN TEACHER DIGITAL COMPETENCE FRAMEWORKS”. 2022
- Desenvolvimento Positivo pela Tecnologia (PTD) checklist de envolvimento: crianças/criança e ambientes/facilitadores. RE@D - Revista de Educação a Distancia e Elearning. 2022
- Entrepreneurial learning in Higher Education: perceptions and attitudes towards the labour market. AI Communications. 2017
- Novas tecnologias, riscos e oportunidades na perspetiva das crianças 2015
-
artigo de conferência
- Computational participation in programming language learning in higher education: a multi-case study 2022
- Introductory Programming in Higher Education: A Systematic Literature Review. OASIcs: OpenAccess Series in Informatics. 2022
- Participação computacional na aprendizagem de uma linguagem de programação no ensino superior: um estudo multicasos. Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI). 2022
- CODING AS LITERACY: CASE STUDIES AT PRE-PRIMARY AND ELEMENTARY SCHOOL 2021
- ARGUMENTUS - AN EDUCATIONAL GAME FOR WRITING USING SELF-REGULATED STRATEGY DEVELOPMENT (SRSD) 2019
- CURRICULAR INTEGRATION OF COMPUTATIONAL THINKING, PROGRAMMING AND ROBOTICS IN BASIC EDUCATION: A PROPOSAL FOR TEACHER TRAINING. AI Communications. 2019
- YES, I KNOW WHAT TO DO!¿- AN EXPLORATORY STUDY USING SELF-REGULATED SELF-DEVELOPMENT (SRSD) AND TECHNOLOGY IN THE CONTEXT OF THE CLASSROOM 2019
- COMPUTATIONAL THINKING, PROGRAMMING AND ROBOTICS IN BASIC EDUCATION: EVALUATION OF AN IN-SERVICE TEACHER’S TRAINING B-LEARNING EXPERIENCE. AI Communications. 2019
- Using mobile apps to promote children and youth online safety: a literature review. AI Communications. 2017
- Using mobile apps to promote online safety: advice and support needs from a child and youth centred perspective 2017
- Digital childhood, risks and opportunities: Why is it so important to listen to children? 2016
- Geração digital : ouvindo as crianças falar de oportunidades e riscos online 2011
- Geração digital: ouvindo as crianças falar de oportunidades e riscos online 2011
- A utilização da Internet por crianças e jovens: educação ou perda de tempo, risco ou oportunidade? 2009
- Comunidades na Moodle: Projectos, dinâmicas e intencionalidades 2008
- Mediação no uso da internet por crianças e jovens: Contornos do problema 2008
- A internet na vida das crianças: Como lidar com perigos e oportunidades 2007
-
artigo de revista
- Coding as Literacy in Preschool: A Case Study. Education Sciences. 2021
- Challenges of mobile learning – a comparative study on use of mobile devices in six European schools: Italy, Greece, Poland, Portugal, Romania and Turkey. Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación. 2017
- POTENCIALIDADES E FRAGILIDADES DE ROBÔS PARA CRIANÇAS EM IDADE PRÉ ESCOLAR: 3 A 6 ANOS. Revista Observatório. 2017
- Novas tecnologias, riscos e oportunidades na perspetiva das crianças. Educação & Sociedade. 2015
- Riscos de utilização das TIC. Eduser: Revista de Educação. 2009
-
documento
-
teses