publicações selecionadas
-
artigo académico
- Online learning, perceived difficulty and the role of feedback in COVID-19 times. Research in Post-Compulsory Education. 2024
- Remote teaching in times of COVID-19: teachers’ adaptation and pupil level of participation. Technology Pedagogy and Education. 2024
- Critical incidents as a strategy to enhance student teachers’ reflection about practice through immersive learning. Reflective Practice. 2024
- Assessment practices in higher education: A study with portuguese faculty [Práticas de avaliação no ensino superior: Um estudo com professores portugueses]. Estudos em Avaliação Educacional. 2023
- Remote teaching in times of COVID-19: teachers’ adaptation and pupil level of participation. Technology Pedagogy and Education. 2023
- Portuguese higher education students' adaptation to online teaching and learning in times of the COVID-19 pandemic: personal and contextual factors. Higher Education. 2022
- Assessment in higher education: voices of programme directors. Assessment and Evaluation in Higher Education. 2022
- Políticas e práticas de avaliação externa dos alunos na perspetiva dos diretores: o caso das provas de aferição. |Principals´views of policies and practices of external assessment: the case of low-stakes national tests.. Revista Portuguesa de Investigação Educacional. 2022
- Ensino e aprendizagem à distância em tempos de COVID-19 - Distance teaching and learning in times of COVID-19. Revista Portuguesa de Pedagogia. 2021
- Ensino e aprendizagem à distância em tempos de COVID-19. Um estudo com alunos do ensino superior | Distance learning and teaching during Covid-19 pandemic: a study with higher education students| . Revista Portuguesa de Pedagogia. 2021
- Métodos de Avaliação das Aprendizagens em Universidades Públicas Portuguesas: Um Estudo Quantitativo. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa. 2020
- Processo de aprendizagem em grupos heterogéneos 2016
- As potencialidades da liderança docente e do desenvolvimento profissional em contexto: resultados de um estudo empírico. Revista Educação e Políticas em Debate. 2015
- As potencialidades da liderança docente e do desenvolvimento profissional em contexto: resultados de um estudo empírico [The Potential of Teaching Leadership and Professional Development in Context: Results of an Empirical Study] 2015
-
artigo de conferência
- Enhancing professional learning during the practicum in the post-covid time: the PRAC 3 project. 2023
- Atas do 1º Colóquio Desafios Curriculares e Pedagógicos na Formação de Professores - Proceedings of the 1st Colloquium Curricular and Pedagogical Challenges in Teacher Training 2015
- Atas do I Congresso Desafios Curriculares e Pedagógicos na Formação de Professores. 2015
-
artigo de revista
- Initial teacher education after the Bologna process. Possibilities and challenges for a renewed scholarship of teaching and learning. European Journal of Teacher Education. 2023
- Teacher Education during the COVID-19 Lockdown: Insights from a Formative Intervention Approach Involving Online Feedback. Education Sciences. 2021
-
capítulo de livro
- Conceções e uso da avaliação na perspetiva dos estudantes e dos professores 2019
- Conceções e uso da avaliação na perspetiva dos estudantes e dos professores - |Conceptions and use of assessment from the perspective of students and teachers| 2019
- Conclusões e implicações 2019
- Conclusões e implicações - conclusions and implications 2019
- Métodos de avaliação: A visão dos estudantes e dos professores 2019
- Métodos de avaliação: a visão dos estudantes e dos professores |Assessment methods: the view of students and teachers| 2019
- O projeto de investigação 2019
- O projeto de investigação - The research project 2019
- Changes in assessment in Higher Education after the implementation of the Bologna Process: a study carried out in Portugal 2018
- Conditions for teacher leadership and professional development in challenging circumstances 2016
- A escola e o trabalho dos professores vistos pelos alunos 2014
- Conceções de liderança e profissionalismo docente 2014
- Investigando o profissionalismo e a liderança dos professores : o projeto TEL 2014
- Liderança docente : visões de alunos e professores 2014
- Liderança e cultura de transformação na escola pública - perceções de alunos 2014
-
documento
- E-Book Currículo, Avaliação e Profissão Docente. Conceções Curriculares, autonomia e flexibilidade e o papel do professor (volume I) |E-Book Curriculum, Assessment and Teaching Profession. Curriculum Concepts, autonomy and flexibility and the role of the teacher (volume I)| 2021
- A avaliação no Ensino Superior: um estudo com docentes universitários 2017
- Atas do I Colóquio - Desafios Curriculares e Pedagógicos na Formação de Professores [Proceedings of the I Conference - Curricular and Pedagogical Challenges in Teacher Education] 2015
- Atas do II Seminário Luso-Brasileiro de Educação de Infância - Investigação, formação docente e culturas da infância [Proceedings of the II Luso-Brazilian Seminar on Early Childhood Education - Research, teacher training and childhood cultures]
-
teses