publicações selecionadas
-
artigo académico
- Dilemma: do they write with or without the use of ICT? - students’ perceptions. Educational Media International. 2024
- Active Learning in the Detection of Anomalies in Cryptocurrency Transactions. Machine Learning and Knowledge Extraction (MAKE). 2023
- Problemas e dificuldades de aprendizagem específicas na escrita: experiências de formação 2022
- Risk response strategies for collaborative university-industry R&D funded programs. Lecture Notes in Electrical Engineering. 2019
- Adaptation of the Scale Knowledge Perception Scale in Primary Education. Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación. 2017
- Editorial. Journal of International Special Needs Education. 2016
- O processador de texto como ajuda tecnológica eficaz para alunos com dificuldades de aprendizagem específicas. Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación. 2009
- Specific Learning Disabilities and the Portuguese Educational System. Learning Disabilities Research & Practice. 2007
- Dificuldades de aprendizagem: Exploração do potencial do processador de texto.. Revista Sonhar. 1999
-
artigo de conferência
- RELATIONSHIPS BETWEEN ROBOTICS, PROGRAMMING AND NARRATIVES IN PRE-SCHOOL AND PRIMARY EDUCATION 2022
- Modelo de atendimento à diversidade: Aspectos relevantes e desafiantes para a implementação 2021
- ARGUMENTUS - AN EDUCATIONAL GAME FOR WRITING USING SELF-REGULATED STRATEGY DEVELOPMENT (SRSD) 2019
- YES, I KNOW WHAT TO DO!¿- AN EXPLORATORY STUDY USING SELF-REGULATED SELF-DEVELOPMENT (SRSD) AND TECHNOLOGY IN THE CONTEXT OF THE CLASSROOM 2019
- Education for all students: The experience of implementing inclusive curriculum and universal design in Portuguese schools 2019
- Writing Classroom Intervention for All - Portuguese Practical Example 2019
- Percepções de futuros educadores/professores face à Inclusão de alunos com necessidades educativas especiais: Um estudo comparativo entre Portugal e Tailândia 2018
- Students' choices in writing: using ICT combined with self-regulated strategy 2017
- Alunos em risco na fluência da leitura 2017
- Autorregulação na escrita: self-regulated strategy development e tecnologias de informação e comunicação 2017
- Do papel para a realidade ou da realidade para o papel? 2017
- Inclusão de alunos com necessidades educativas especiais: perceções de futuros educadores/professores 2017
- Inclusão de crianças com NEE: a perceção dos estagiários em Cabo Verde 2017
- Perceção de Professores do 1 Ciclo do Ensino Básico sobre as suas Práticas em Sala de Aula 2017
- Perceções das práticas dos professores em sala de aula 2017
- Self-Regulation in Writing: Self-regulated strategy development and information and communication technologies 2017
- Students' Choices in Writing: Using ICT combined with Self-Regulated Strategies 2017
- Alunos com deficiência: um estudo sobre o perfil dos professores quanto à aceitação da Inclusão 2016
- Analysis and diagnosis of a hand tools production system 2016
- Modelo de atendimento à diversidade: sua operacionalização no apoio ao processo de inclusão escolar 2016
- O modelo de resposta à intervenção na prevenção e no apoio aos problemas na leitura 2016
- A quantitative research about attitudes of pre-service teachers on inclusive education 2015
- Educação Inclusiva na Tailândia e em Portugal: Perspetivas de Futuros Professores 2015
- Could my writing really improve? An exploratory study using SRSD and ICT in the classroom context. 2014
- Proceedings of Braga 2014 Embracing Inclusive Approaches for Children and Youth with Special Education Needs Conference 2014
- Planos individuais de transição de alunos com dificuldades intelectuais: Que ajustamentos ao alargamento da escolaridade obrigatória? 2013
- Dificuldades de aprendizagem específicas na leitura: Particularidades sobre o desenvolvimento de um estudo acerca da utilização da monitorização-com-base-no-currículo na identificação de alunos em risco. 2013
- Dificuldades de aprendizagem específicas no ensino superior e a formação de professores. 2012
- Impacto de um programa de competências pessoais e sociais em crianças de risco 2011
- Impacto de um programa de competências pessoais e sociais em crianças de risco. 2011
- Inclusive educational and social perspectives and practices and transition to active life for young people with intellectual problems 2011
- O Squeak no processo educativo de alunos com dificuldades de aprendizagem específicas na leitura : estudo de caso 2011
- Perspectivas e práticas educacionais e sociais inclusivas e transição para a vida activa de jovens com problemas intelectuais 2011
- Pupils with intellectual disabilities : expectations, perspectives and inclusive education practices for a transition to adulthood 2011
- Pupils with intellectual disabilities: Expectations, perspectives and inclusive education practices for a transition to adulthood. 2011
-
artigo de revista
- Caraterização de Alunos Identificados em Risco na Leitura num Sistema de Triagem Universal. Meta: Avaliação. 2018
- Lactobacillus crispatus represses vaginolysin expression by BV associated Gardnerella vaginalis and reduces cell cytotoxicity. Anaerobe. 2018
- Monitorização do progresso do aluno na identificação de risco na leitura. Cadernos de Pesquisa. 2017
- A diferenciação cognitiva na infância: Um estudo de perfis cognitivos aos cinco, sete e nove anos. Estudos de Psicologia. 2017
- The Grapevine Uncharacterized Intrinsic Protein 1 (VvXIP1) Is Regulated by Drought Stress and Transports Glycerol, Hydrogen Peroxide, Heavy Metals but Not Water. Antibiotics. 2016
- PROVAS MAZE NA TRIAGEM DO RISCO NA LEITURA. Journal of Research in Special Educational Needs. 2016
- Interactions between sex, socioeconomic level, and children’s cognitive performance. Psychological Reports. 2016
- Identificação de alunos em risco de apresentarem dislexia: um estudo sobre a utilização da monitorização da fluência de leitura num contexto escolar. Revista Brasileira de Educação Especial. 2014
- Learning difficulties: A Portuguese perspective of a universal issue. Australian Journal of Learning Difficulties. 2012
-
capítulo de livro
- A operacionalização do modelo de atendimento à diversidade (MAD) no atendimento a alunos com dislexia 2021
- Monitorização-com-base-no-currículo: tomada de decisão sobre o progresso na aprendizagem da leitura 2021
- Primary School Classroom Writing Interventions Using Technologies 2020
- Exploratory Study Using Self-Regulated Self-Development (SRSD) and Technology in the Context of the Classroom 2019
- Primary School Students’ Choices in Writing Opinion Essays: Using ICT Combined with Self-Regulated Strategies. IFIP Advances in Information and Communication Technology. 2017
- Validação da escala multidimensional de inclusão de alunos com NEE em aulas de Matemática 2016
-
documento
- Fraud detection and anti-money laundering applying machine learning techniques in cryptocurrency transactional graphs 2023
- Exploratory Study Using Self-Regulated Self-Development (SRSD) and Technology in the Context of the Classroom 2020
- Primary School Classroom Writing Interventions Using Technologies 2020
- WRITING CLASSROOM INTERVENTION FOR ALL - PORTUGUESE PRACTICAL 2019
- The SRSD + ICT model improves the writing skills of 4th grade students 2017
- Students´Writing Skills and their self-perceptions in writing of 4th grade students 2017
- Squeak Etoy - I can create my worlds! Study of case to students with special educational needs 2013
- "O impacto das estratégias de Autorregulação na Escrita de Textos de Opinião" 2013
- Expectativas, perspectivas e práticas educacionais inclusivas e transição para a vida activa de alunos com problemas intelectuais, 2011
- Práticas eficazes de ensino da matemática para alunos com Trissomia 21: Single subject research 2006
-
livro
-
poster de conferência
-
teses