publicações selecionadas
-
artigo académico
- Assessment practices in higher education: A study with portuguese faculty [Práticas de avaliação no ensino superior: Um estudo com professores portugueses]. Estudos em Avaliação Educacional. 2023
- Métodos de Avaliação das Aprendizagens em Universidades Públicas Portuguesas: Um Estudo Quantitativo. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa. 2020
- Portuguese university students' conceptions of assessment: taking responsibility for achievement. Higher Education. 2020
- Práticas de e-learning no Instituto de Educação da Universidade do Minho: um estudo exploratório 2019
- JuxtaLearn taxonomy: a tool to help teachers to identify and understand the causes of student misunderstandings 2018
- The JuxtaLearn Process in the learning of Maths’ Tricky Topics: practices, results and teacher’s perceptions. CSEDU 2017 - Proceedings of the 9th International Conference on Computer Supported Education. 2017
- Threshold Concepts Vs. Tricky topics exploring the causes of student{'. CSEDU 2016 - Proceedings of the 8th International Conference on Computer Supported Education. 2016
- A video competition to promote informal engagement with pedagogical topics in a school community. CSEDU 2015 - 7th International Conference on Computer Supported Education, Proceedings. 2015
- A video competition to promote informal engagement with pedagogical topics in a school community. CSEDU 2015 - 7th International Conference on Computer Supported Education, Proceedings. 2015
- Da reflexão à aprendizagem de conceitos complexos através da edição de vídeos e sua partilha em ecrãs públicos. Sensos-e. 2015
- Adoption concerns for the deployment of interactive public displays at schools. Journal EAI Endorsed Transactions on e-Learning. 2014
- Adoption concerns for the deployment of interactive public displays at schools.. EAI Endorsed Transactions on e-Learning. 2014
- Práticas de e-learning no Instituto de Educação da Universidade do Minho: um estudo exploratório. Indagatio Didactica. 2011
-
artigo de conferência
- Heuristics and usability of a video assessment evaluation tool for teachers 2020
- The VideoM@T Project - Engaging Students on Learning Tricky Topics in Mathematics Through Creative Skills 2018
- The VideoM@T Project: Engaging Students on Learning Tricky Topics in Mathematics Through Creative Skills 2018
- Online Peer Assessment no ensino superior: uma revisão sistemática da literatura em práticas educacionais. Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior. 2017
- Motivation, interaction and perceived learning: assessing the impact of an urban game with 7th grade geography students 2016
- A edição de vídeo na resolução de Threshold Concepts: um estudo utilizando tecnologias móveis 2016
- Colaborar, construir e repensar os processos de aprendizagem de literacia no 1.º Ciclo em contextos digitais 2016
- Online peer assessment: method and digital technologies. Procedia Social and Behavioral Sciences. 2016
- Edição criativa de vídeos e sua partilha em ecrãs públicos na escola: um estudo exploratório 2015
- Knowledge construction in social networks: does it really matter?. INTED Proceedings. 2014
- The implementation of mobile location based-games and Qr codes : the case of MobiGeo. INTED Proceedings. 2014
- Collaboration in virtual environments: a study of interactions in a social network 2014
- Design de Urban Games: o caso do MobiGeo 2014
- Práticas educativas com a edição de vídeo: Motivar com criatividade 2014
- Práticas educativas com a edição de vídeo: motivar com criatividade. 2014
- Public Interactive Displays In Schools: Involving Teachers In The Design And Assessment Of Innovative Technologies 2014
- Public Interactive Displays In Schools: Involving Teachers In The Design And Assessment Of Innovative Technologies. 2014
- Public interactive displays in schools : involving teachers in the design and assessment of innovative technologies. 2014
- Revisão sistemática de Literatura na Open Research Online sobre vídeo e aprendizagem de threshold concepts em matemática 2014
- The implementation of mobile location based-games and QR-codes: the case of MobiGeo. INTED Proceedings. 2014
- Urban games: conceito e potencialidades educativas 2014
- Projeto Um computador por aluno no Brasil 2013
- Peter Piper Picked a Peck of Pickled Peppers – an Interface for Playful Language Exploration 2013
- A Internet e a WebQuest na área de Estudo do Meio no 1º Ciclo 2013
- A perspective on ICT Portuguese teacher’s lifelong training. INTED Proceedings. 2013
- Análise de interações online: um contributo para o estado da arte 2013
- Conceptual models for the creation and development of virtual communities: A contribution to the state-of-the-art 2013
- Desenvolvimento de um modelo explicativo do sucesso da aprendizagem matemática em estudantes de engenharia 2013
- Engineering students and the application of mathematical knowledge : how to explain the difficulties experienced? 2013
- Livemocha : rede social de aprendizagem colaborativa em línguas estrangeiras 2013
- Livemocha: perfil e perceções do utilizador português 2013
- Mobile learning: perspetivando o potencial dos códigos QR na educação 2013
- Percepção de alunos sobre as potencialidades dos filmes e vídeos digitais na educação : uma experiência em dois cursos de licenciatura 2013
- Pre-service teachers' perceptions on educational networking : an exploratory study 2013
- Programar para prevenir: o uso do Scratch na segurança na internet 2013
- Teach Mathematics with technology: put into practice a theoretical framework 2013
- Uma Wiki na disciplina de TIC: um estudo no 9º ano de escolaridade 2013
- Digital literacy in the European Union : a contribution to the state-of-the-art 2012
- Evaluating teaching presence in a virtual environment : examining interactions in a forum of the PROEDI social Network. INTED Proceedings. 2012
- Preschoolers developing words and worlds 2012
- Digitally augmenting the flannel board 2012
- Generation X, Y and Z : challenges for teaching and learning 2012
- Social Network Analysis (SNA) : a study of a Social Network in the forum Proedi 2012
- Tocar, organizar e criar 2012
- t-books : merging traditional storybooks with electronics 2012
- Digital inclusion and citizenship on the Internet : a proposal for the inclusion of teachers of a National Program PROJOVEM using a social network 2011
- A WebQuest na EAD : rompendo a barreira do isolamento em cursos na modalidade a distância 2011
- A Portuguese perspective on continuous training in ICT in Portugal : essential or mere accreditation? 2011
- Indicadores de qualidade para a avaliação de webquest : algumas recomendações 2011
- Is it a book…is it a game? No, it is TOK 2011
- Perspetivando modelos de formação de professores que integram as TIC nas práticas letivas : um contributo para o estado da arte 2011
- WEBRADIO Vale do Tamel : balanço de 2 anos de actividade de um projecto de inovação curricular num agrupamento de escolas 2011
- A utilização das TIC por professores de educação visual: um estudo em escolas com 3.º ciclo de Paços de Ferreira, Paredes e Penafiel 2011
- Distance learning and e-learning in Portugal: a study of the perceptions, concepts and teaching practices at the Institute of Education – University of Minho. Edulearn Proceedings. 2011
- Social networks as spaces for the professional development of teachers 2011
- TPACK : challenges for teacher education in the 21st century 2011
- Desenvolvimento de narrativas digitais na formação inicial de professores: um estudo com alunos de pedagogia da UFMA 2011
- A recolha de verbalizações na análise dos processos cognitivos desenvolvidos durante a resolução de problemas 2011
- Redes sociais como espaços informais de partilha de informações : análise de um fórum na PROEDI 2011
- Creating digital books with Web 2.0 tools : new opportunities for teaching and learning 2011
- Teachers in the digital age : design and validation of a social network interface 2011
- Web 2.0 learning environments in vocational education : a study on the use of collaborative online tools in the statistics module 2011
- A proposal for the evaluation of educational robotics in basic schools 2011
- A robótica educativa como ferramenta pedagógica na resolução de problemas de matemática no Ensino Básico 2011
- A utilização das TIC no 1.º ciclo do Ensino Básico : um estudo exploratório num Agrupamento TEIP do Porto 2011
- Communication in a virtual environment: from the one-to-one model to the all-to-all model 2011
- Developing a tangible interface for storytelling 2011
- Dinâmicas e contextos de utilização de um portal educacional : três estudos com o portal educacional das Webquests em língua portuguesa 2011
- Distance learning and e-learning in Portugal : a study of the perceptions, concepts and teaching practices at the Institute of Education – University of Minho 2011
- E-moderation in a thematic sample of orkut virtual communities: challenges and opportunities. Edulearn Proceedings. 2011
- Educação a distância e e-learning na Universidade do Minho : análise das percepções, concepções e práticas docentes no Instituto de Educação 2011
- Educação a distância e e-learning na Universidade do Minho: análise das percepções, concepções e práticas docentes no Instituto de Educação 2011
- O infográfico e as suas potencialidades educacionais 2011
- Práticas de e-learning no Instituto de Educação da Universidade do Minho: um estudo exploratório 2011
- TOK - A tangible interface for storytelling 2011
- TOK: developing a tangible platform for storytelling 2011
- Vacuole-mitochondrial crosstalk during apoptosis induced by acetic acid in yeast 2011
- What yeast can tell us about how cells commit suicide? 2011
- Redes sociais e currículo: uma reflexão sobre o potencial educativo do orkut 2010
- Uma perspectiva sobre a formação contínua em TIC: essencial ou apenas uma acreditação? 2010
- Design and validation of an analysis grid of social networks (virtual communities) 2010
- Screencast and vodcast : an experience in secondary education 2010
- Storytelling as a strategy for integrating technologies into the curriculum : an empirical study with post-graduate teachers 2010
- Comunidades da Rede Social Orkut que versam sobre o Eixo Temático Educação, Formação e Tecnologia: um estudo exploratório 2010
- A problemática da e-moderação à luz da Teoria Ator-rede 2010
- Ambientes de aprendizagem Web 2.0 no ensino profissional : um estudo sobre a utilização de uma ferramenta de colaboração online no módulo Estatística 2010
- Distance learning and e-learning in Portugal : a study of the perceptions, concepts and teaching practices in the Institute of Education : University of Minho 2010
- Inovação curricular com ferramentas Web 2.0: uma experiência de Webradio educativa 2010
- Analysis and design of the portal of webquests in Portuguese language 2009
- Um estudo sobre os portais educacionais disponíveis em língua portuguesa 2009
- Individual versus collaborative computer-supported concept mapping : a study with adult learners 2009
- Podcasting : report of an experience in music education 2009
- Computador e a Internet como instrumentos pedagógicos: estudo exploratório com professores de duas escolas do norte de Portugal 2009
- Conhecer e utilizar a Web 2.0: um estudo com professores do 2º, 3º Ciclos e Secundário 2009
- Podcast e Vodcast : o potencial da ferramenta VoiceThread 2009
- Podcasting : relato de uma experiência na disciplina de educação musical 2009
- Utilização do Podcast num site de apoio ao estudo da Matemática : uma experiência no ensino secundário 2009
- Análise dos artigos publicados nas actas das conferências Challenges 1999, 2001, 2003, 2005 e 2007 2009
- A integração do Google Sites no processo de ensino e aprendizagem : um estudo com alunos de licenciatura em matemática da Universidade Virtual do Maranhão 2009
- A Web 2.0 na aula de educação musical: um estudo com podcast numa turma de 6º ano de escolaridade 2009
- As TIC com a matemática para a vida nas novas oportunidades : “Nós somos o que comemos” 2009
- O CD-ROM como recurso pedagógico auxiliar de aprendizagem na plataforma Moodle: um relato de experiência 2009
- Screencast : promovendo o sucesso na disciplina de geometria descritiva 2009
- A Iniciativa Novas Oportunidades e o combate à info-exclusão da população adulta 2009
- Avaliação de aprendizagens em ambientes online: o contributo das tecnologias Web 2.0 2009
- Collaborative writing tools in engineering education : challenges for knowledge management and sharing 2009
- Desenvolvimento de vídeos educativos com o Windows Movie Maker e o YouTube : uma experiência no Ensino Superior 2009
- Podcast : uma ferramenta tecnológica para auxílio ao ensino de deficientes visuais 2009
- E-learning 2.0 : challenges for lifelong learning 2009
- Web 2.0 technologies as cognitive tools : preparing future k-12 teachers 2009
- A WebQuest como metodologia de aprendizagem no Curso de Educação e Formação de Adultos na área Sociedade, Tecnologia e Ciência 2009
- Adult´s education: new opportunities with mathematics for life 2009
- GeomCasting: um estudo com alunos do ensino secundário 2009
- Literacy 2.0 : preparing digitally wise teachers 2009
- O papel do E-moderador em comunidades virtuais : um estudo na rede social Orkut 2009
- O papel interdisciplinar da robótica nos contos infantis 2009
- Painel da estatística : uma experiência num curso profissional 2009
- Podcast : uma revisão dos estudos realizados no Brasil e em Portugal 2009
- Robotics as a tool to increase the motivation levels in problematic students 2009
- Robotics in child storytelling 2009
- Storytelling through drawings : evaluating tangible interfaces for children 2009
- Using blogs, podcasts and google sites as educational tools in a teacher education program 2009
- The use of mobile technologies in Higher Education in Portugal : an exploratory survey 2008
- Using concept maps as a cognitive tool in a teacher education program 2008
- Web 2.0 tools in pre-service teacher education programs: an example from Portugal 2008
- O blog do curso profissional de Terras de Bouro: painel da estatística 2008
- Projecto vídeo : Internet segura 2008
- Wikis em educação: potencialidades e contextos de utilização 2008
- Quality indicators for the production and assessment of podcasts’ episodes 2008
- Web 2.0 : uma revisão integrativa de estudos e investigações 2008
- Estudo com webquests brasileiras e portuguesas disponíveis na web : uma análise exploratória sobre a quantidade, qualidade, conteúdo e a usabilidade 2008
- The use of Web 2.0 tools to develop e-portfolios in a teacher training program : an exploratory survey 2008
- Análise das componentes e a usabilidade das Webquests em língua portuguesa disponíveis na Web : um estudo exploratório 2008
- The use of GooglePage and GoogleDocs to develop e-portfolios in a post graduate Teacher Education Program : an example from Portugal 2008
- Using social bookmarking to enhance cooperation/collaboration in a Teacher Education Program 2008
- The use of mobile technologies by the portuguese academic community : an exploratory survey 2008
- Using concept maps with postgraduate teachers in a web-based environment : an exploratory study 2008
- Portuguese postgraduate teachers´ opinions about using social bookmarking : an exploratory study 2008
- Supporting web-based learning with CmapTools : an example from Portugal 2008
- The conception of a rubric to evaluate educational portals on the web 2008
- Web 2.0 in Portuguese academic community : an exploratory survey 2008
- Um estudo com autores de WebQuests em língua portuguesa: avaliação do processo de concepção, utilização e resultados obtidos 2008
- As ferramentas da web 2.0 no apoio à tutoria na formação em e-learning 2008
- Utilização de uma ferramenta de escrita colaborativa na disciplina de Ciências Naturais : uma experiência com alunos do 8º ano de escolaridade 2008
- Learning in the internet era: exploring the benefits and challenges of a new communication paradigm 2008
- O software social Orkut : estudo da comunidade virtual “ensino a distância” 2007
- Concepção de um portal das webquests em língua portuguesa : análise de sites existentes e identificação das suas características 2007
- Blog e Wiki: os futuros professores e as ferramentas da Web 2.0 2007
- A problemática dos e-books : um contributo para o estado da arte 2007
- Análise da usabilidade de um laboratório virtual de química orgânica 2007
- Cooperative learning in higher education using weblogs : a study with undergraduate students of education in Portugal 2007
- The etwinning project : a study with portuguese 9th grade students 2007
- Virtual laboratories and m-learning: learning with mobile devices 2007
- Collaborative learning using Wiki : a pilot study with master students in educational technology In Portugal 2007
- Aplicação da webquest "Escher e a procura do infinito" numa turma do 12.º ano de escolaridade 2007
- O blogue e o podcast para apresentação da aprendizagem com webquests 2007
- Utilização da Plataforma Blackboard num curso de pós-graduação da Universidade do Minho 2007
- A complexidade e os modos de aprender na sociedade do conhecimento 2007
- A educação a distância para a formação ao longo da vida na sociedade do conhecimento. Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación. 2007
- Crossing the borders : as TIC ao serviço da construção de uma cidadania europeia no contexto da sociedade do conhecimento 2007
- Infusing technology in pre service teacher education programs in Portugal : an experience with weblogs 2007
- Methodology to use multimedia applications and mobile devices when teaching structural analysis 2007
- Podcast em educação : um contributo para o estado da arte. Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación. 2007
- RobôCarochinha : um estudo sobre robótica educativa no ensino básico 2007
- Uso da plataforma de ensino a distância WEBCT numa disciplina de mestrado 2007
- Utilização da técnica do brainstorming na introdução de um modelo de e/b-learning numa escola profissional portuguesa : a perspectiva de professores e alunos 2007
- Laboratories based on internet : comparative analysis of current experiences and development of a virtual laboratory 2006
- M-learning and webquests : the new technologies as pedagogical resource 2006
- Aventura na Ilha Terceira : uma webquest na disciplina de ITIC 2006
- Desenvolvimento, avaliação e metodologia de utilização para uma webquest da área de Ciências da Natureza 2006
- Uma aventura na web com “Escher e a procura do infinito” 2006
- Implementação de um site para o ensino de crianças com dificuldades de aprendizagem : o método das 28 palavras 2006
- M-learning e Webquests : as novas tecnologias como recurso pegagógico 2006
- Utilização de blogues na formação inicial de professores: um estudo exploratório 2006
- Critical review of research in educational technology in Portugal (2000-2005) 2006
- Aspectos metodológicos da investigação em tecnologia educativa em Portugal (1985-2000) 2006
- Tecnologia educativa e currículo: caminhos que se cruzam ou se bifurcam? 2006
- Uma análise da investigação realizada no âmbito do mestrado em tecnologia educativa da Universidade do Minho 2006
- Evaluation research in education : the importance of a paradigmatic debate of fundamentals and practices 2005
- Comunicação educacional : do modelo unidireccional para a comunicação multidireccional na sociedade do conhecimento 2005
- Os “conteúdos” da Tecnologia Educativa nos cursos de formação de professores em Portugal : estudo analítico em instituições de ensino superior público 2005
- Construtivismo e investigação em hipermedia: aspectos teóricos e metodologicos, expectativas e resultados 2005
- ICT in education in Portugal : a review of 15 years of research 2005
- Tecnologia Educativa em Portugal: os primeiros passos de uma comunidade de investigação 2005
- Quantitativo versus qualitativo : questões paradigmáticas na pesquisa em avaliação 2004
- Desafios à investigação em TIC na educação : as metodologias de desenvolvimento 2001
- Investigação em tecnologia educativa na Universidade do Minho : uma abordagem temática e metodológica ás dissertações concluídas nos cursos de mestrado em educação 2000
-
artigo de revista
- Portuguese university students' conceptions of assessment: taking responsibility for achievement. Higher Education. 2019
- Portuguese university students' conceptions of assessment: taking responsibility for achievement. Higher Education. 2019
- JuxtaLearn taxonomy: a tool to help teachers to identify and understand the causes of student misunderstandings. Journal of Educational System. 2018
- Empathic technologies for distance and mobile learning: an empirical research based on Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT). Interactive Technology and Smart Education. 2017
- Implementing flipped classroom in blended learning environments: a proposal based on the cognitive flexibility theory. Journal of Interactive Learning Research. 2017
- Digital Manipulatives as Scaffolds for Preschoolers' Language Development. IEEE Transactions on Emerging Topics in Computing. 2016
- Fatores que influenciam a aprendizagem de conceitos matemáticos em cursos de engenharia: Um estudo exploratório com estudantes da Universidade do Minho. Educação & Sociedade. 2016
- Self-efficacy, mathematics’ anxiety and perceived importance: an empirical study with Portuguese engineering students. European Journal of Engineering Education. 2016
- Investigating the use of digital manipulatives for storytelling in pre-school. International Journal of Child-Computer Interaction. 2015
- O professor como construtor do currículo: integração da tecnologia em atividades de aprendizagem de matemática. Revista Brasileira de Educação. 2015
- A digital manipulative for embodied "stage-narrative" creation. Entertainment Computing. 2014
- Integração do TPACK no processo de ensino/aprendizagem da matemática. Paidéi@ : Revista Científica de Educação a Distância. 2014
- Análise de conteúdo da comunicação assíncrona : considerações metodológicas e recomendações práticas. Educação, Formação & Tecnologias. 2013
- Analysing interactions in a teacher network forum: a sociometric approach. Journal of Digital Learning in Teacher Education. 2013
- Colaboração online: como avaliar?. Paidéi@ : Revista Científica de Educação a Distância. 2013
- Impacto do recurso a screencasts no ensino das TIC : um estudo de caso no módulo de gestão de base de dados. Eduser: Revista de Educação. 2013
- Quadros interativos na educação: uma avaliação a partir das pesquisas da área. Educação e Pesquisa. 2013
- Social networks as spaces for informal teacher professional development : challenges and opportunities. International Journal of Web Based Communities. 2013
- Avaliação do TPACK nas atividades de ensino e aprendizagem : um contributo para o estado da arte 2012
- Ensinar Matemática com TIC: em busca de um referencial teórico 2012
- Narrativas digitais na formação inicial de professores : um estudo com alunos de Licenciatura em Pedagogia. Revista Teias. 2012
- TUIs vs. GUIs: Comparing the learning potential with preschoolers. Personal and Ubiquitous Computing. 2012
- Web 2.0 : challenges and opportunities for assessing learning in teacher education programs. International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies. 2012
- Práticas de e-learning no Instituto de Educação da Universidade do Minho: um estudo exploratório. Indagatio Didactica. 2011
- Comunidades virtuais : sistematizando conceitos. Paidéi@ : Revista Científica de Educação a Distância. 2011
- Sociedade da informação, do conhecimento e da aprendizagem: desafios para educação no século XXI. Revista de Educação. 2011
- Formação continua de professores : integração das TIC. Revista da Faculdade de Educação - Faed. 2011
- Informal learning in social networks: A study of the Orkut social network. Issues in Educational Research. 2011
- TPACK : em busca de um referencial teórico para a formação de professores em Tecnologia Educativa. Paidéi@ : Revista Científica de Educação a Distância. 2011
- Webquest no ensino superior : uma estratégia educativa para explorar as páginas e os recursos da Web. Paidéi@ : Revista Científica de Educação a Distância. 2011
- Web 2.0 tools in high school in Portugal : creating screencasts and vodcasts for learning. US-China Education Review A. 2011
- The influence of WebQuest learning in teaching of sexually transmitted diseases in adult education and training. International Journal of Science and Technology Education Research. 2011
- O Podcast na Educação Musical 2011
- Google educacional : utilizando ferramentas web 2.0 em sala de aula. Revista EducaOnline. 2011
- Recomendações de qualidade para o processo de avaliação de WebQuests. Eduser: Revista de Educação. 2011
- Web 2.0 technologies in Music Education in Portugal : using podcasts for learning. Computers in the Schools. 2011
- Educação e sociedade da aprendizagem: um olhar sobre o potencial educativo da internet. Revista de Formación e Innovación Educativa Universitaria. 2010
- Utilização educativa da rede social orkut : um contributo para o estado da arte. Prisma.com. 2010
- Conceitos emergentes no contexto da sociedade da informação : um contributo teórico. Paidéi@ : Revista Científica de Educação a Distância. 2010
- O uso da estratégia WebQuest no ensino superior: uma análise de duas experiências. RENOTE: Revista Novas Tecnologias na Educação. 2010
- WebRádio educativa : produção e utilização de Podcasts em experiências educomunicativas. Prisma.com. 2010
- Análise das comunidades “Web 2.0” na rede social Orkut. Paidéi@ : Revista Científica de Educação a Distância. 2009
- Conteúdos digitais (interactivos) para educação : questões de nomenclatura, reutilização, qualidade e usabilidade. Paidéi@ : Revista Científica de Educação a Distância. 2009
- O contributo do vídeo na educação online 2009
- Aprendizagem baseada em projectos : o caso do blog Painel da Estatística. E-Curriculum. 2009
- Livros digitais : novas oportunidades para os educadores na web 2.0 2009
- LMS em contexto escolar : estudo sobre o uso da Moodle pelos docentes de duas escolas do Norte de Portugal 2009
- Tecnologias Web 2.0 na sala de aula : três propostas de futuros professores de português. Educação, Formação & Tecnologias. 2009
- Investigação-acção: metodologia preferencial nas práticas educativas. Psicologia, Educação e Cultura. 2009
- A influência das teorias cognitivas na investigação em tecnologia educativa : pressupostos teóricos e metodológicos, expectativas e resultados. Educação & Sociedade. 2008
- Do e-learning tradicional para o e-learning 2.0. Paidéi@ : Revista Científica de Educação a Distância. 2008
- Escher and the search for the infinite : a webquest for a K12 class 2008
- Tecnologias Web 2.0 na escola portuguesa : estudos e investigações. Paidéi@ : Revista Científica de Educação a Distância. 2008
- Aplicações e modelação matemática com recurso à calculadora gráfica e sensores. Unión: Revista Iberoamericana de Educación Matemática. 2008
- O uso do Google Pages como portefólio digital. Prisma.com. 2008
- Recomendações para produção de podcasts e vantagens na utilização em ambientes virtuais de aprendizagem. Prisma.com. 2008
- Rádio e TV na Web : vantagens pedagógicas e dinâmicas na utilização em contexto educativo. Revista Teias. 2008
- Del.icio.us : uma ferramenta da Web 2.0 ao serviço da investigação em educação. Educação, Formação & Tecnologias. 2008
- A qualidade da investigação educativa de natureza qualitativa : questões relativas à fidelidade e validade. Educação Unisinos. 2008
- Estudos correlacionais em educação : potencialidades e limitações. Psicologia, Educação e Cultura. 2008
- Projecto e desenvolvimento de um laboratório virtual na plataforma moodle 2007
- A investigação em "meios de ensino" entre 1950 e 1980 : expectativas e resultados 2006
- Avaliação e desenvolvimento de um laboratório virtual. 2006
- O estudo de caso na investigação em tecnologia educativa em Portugal. Educação & Sociedade. 2002
- Instrumentos na investigação em tecnologia educativa : escolha e avaliação. Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación. 2000
- A imagem no ensino de crianças com necessidades educativas especiais 1993
-
capítulo de livro
- Conclusões e implicações 2019
- Conclusões e implicações - conclusions and implications 2019
- Conclusões e implicações/ Conclusions and implications 2019
- O projeto de investigação 2019
- O projeto de investigação - The research project 2019
- O projeto de investigação [The Research Project] 2019
- The Problem Distiller Tool: supporting teachers in uncovering why their students have problems understanding Threshold Concepts. Communications in Computer and Information Science. 2017
- Narrativa digital: experimentar, explorar e reinventar a narrativa na geração Web 2.0 2016
- The Problem Distiller Tool: supporting teachers in uncovering why their students have problems understanding Threshold Concepts 2016
- Information, knowledge and learning society 2015
- Play platforms for children’s creativity. Springer Series on Cultural Computing. 2015
- Introdução [a] "Formação e trabalho docente: diversidade e convergências" 2014
- Liderança docente: visões de alunos e professores [Teacher leadership: students and teachers' perceptions] 2014
- O que move os professores são os alunos: fatores de motivação em circunstâncias adversas 2014
- Investigar on-line : desafios e oportunidades 2012
- O processo da comunicação na sociedade da informação 2012
- Screencasts e Vodcasts : um contributo para o sucesso na geometria descritiva 2011
- Mobile Web 2.0: new spaces for learning 2011
- Challenges for teacher education in the learning society : case studies of promising practice 2009
- From Web to Web 2.0 and e-Learning 2.0 2009
- ICT in education in Portugal : a review of 15 years of research 2009
- RobôCarochinha : um estudo sobre robótica educativa no ensino básico 2008
-
documento
- JuxtaLearn taxonomy: a tool to help teachers to identify and understand the causes of student misunderstandings 2018
- A edição de vídeo na resolução de Threshold Concepts: um estudo utilizando tecnologias móveis 2016
- Da reflexão à aprendizagem de conceitos complexos através da edição de vídeos e sua partilha em ecrãs públicos. Sensos-e. 2015
- Edição criativa de vídeos e sua partilha em ecrãs públicos na escola: um estudo exploratório 2015
- Adoption concerns for the deployment of interactive public displays at schools 2014
- Práticas educativas com a edição de vídeo: Motivar com criatividade 2014
- Public interactive displays in schools : involving teachers in the design and assessment of innovative technologies. 2014
- Revisão sistemática de literatura na Open Research Online sobre vídeo e aprendizagem de threshold concepts em matemática 2014
- Desenvolvimento de um modelo explicativo do sucesso da aprendizagem matemática em estudantes de engenharia 2013
- Vacuole-mitochondrial crosstalk during apoptosis induced by acetic acid in yeast 2011
- Is it a book…is it a game? No, it is TOK 2011
- Práticas de e-learning no Instituto de Educação da Universidade do Minho : um estudo exploratório 2011
- Práticas de e-learning no Instituto de Educação da Universidade do Minho: um estudo exploratório 2011
- What yeast can tell us about how cells commit suicide? 2011
- Aplicações e modelação matemática com recurso à calculadora gráfica e sensores 2008
- Adoption concerns for the deployment of interactive public displays at schools
- Adoption concerns for the deployment of interactive public displays at schools
- Da reflexão à aprendizagem de conceitos complexos através da edição de vídeos e sua partilha em ecrãs públicos
- Da reflexão à aprendizagem de conceitos complexos através da edição de vídeos e sua partilha em ecrãs públicos
-
livro
- A tangible platform for mixing and remixing narratives 2018
- Blended learning 2015
- O que move os professores são os alunos: fatores de motivação em circunstâncias adversas 2014
- Pedagogical and organizational concerns for the deployment of interactive public displays at schools 2014
- T-words: Playing with sounds and creating narratives 2012
- RobôCarochinha : um estudo sobre robótica educativa no ensino básico 2008