publicações selecionadas
-
artigo académico
- The Representation and Processing of Synonyms and Translations: A Masked Priming Study With European Portuguese-English Bilinguals. International Journal of Bilingualism. 2023
- As Trials Go By: Effects of 2-AFC Item Repetition on Statistical Learning Performance. . Canadian Journal of Experimental Psychology. 2023
- Does early morphological decomposition occur during L2 lexical access? A meta-analysis on morphological priming effect. Brain Sciences. 2023
- PHOR-in-One: A multilingual lexical database with PHonological, ORthographic and PHonographic word similarity estimates in four languages. Behavior Research Methods & Instrumentation. 2022
- Explicit Instructions Do Not Enhance Auditory Statistical Learning in Children With Developmental Language Disorder: Evidence From Event-Related Potentials. Frontiers in Physiology. 2022
- Age-Related Differences in Auditory Statistical Learning of Complex Speech Streams: Evidence From ERPs 2021
- Syllable effects in beginning and intermediate European-Portuguese readers: Evidence from a sandwich masked go/no-go lexical decision task. Journal of Child Language. 2021
- The Mirror Reflects More for genial than for casual: Right-Asymmetry Bias on the Visual Word Recognition of Words Containing Non-Reversal Letters 2020
- Do children with Specific Language Impairment (SLI) present implicit learning (IL) deficits? Evidence from an Artificial Grammar Learning (AGL) paradigm. BMC Health Services Research. 2018
- Perceptions, beliefs, and attitudes of first year third-level students: an empirical study of portuguese, russian, polish, finnish, and irish students 2018
- A importância do teste de plausibilidade na validação de frases em experimentos psicolinguísticos. Revista Prolíngua. 2016
- Erratum to Free associate norms for 139 European Portuguese words for children from different age groups (Behav Res, 10.3758/s13428-013-0388-0). Behavior Research Methods & Instrumentation. 2014
- ERP correlates of masked affective priming with emoticons. Computers in Human Behavior. 2013
- Ambiente académico y adaptación a la universidad : un estudio con estudiantes de 1º año de la Universidad do Minho. Revista Iberoamericana de Psicologia y Salud. 2011
- El papel de la animacidad en la resolución de ambigüedades sintácticas en portugués europeo: Evidencia en tareas de producción y comprensión. Psicothema. 2010
- P-PAL: A lexical basis with psycholinguistic indexes of European Portuguese. Linguamática: Revista para o Processamento Automático das Línguas Ibéricas. 2010
- P-PAL: Uma base lexical com índices psicolinguísticos do Português Europeu . Linguamática: Revista para o Processamento Automático das Línguas Ibéricas. 2010
- Semantic representations of new cognate vs. noncognate words: Evidence from two second language learning methods. Procedia Social and Behavioral Sciences. 2010
- Autonomia y ajuste academico: un estudio con estudiantes portugueses de primer ano. Internacional Journal of Clinical and Health Psychology. 2007
- Rendimento académico no Ensino Superior: estudo com alunos do 1º ano. Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación. 2007
- Modelo Multidimensional de Ajustamento de jovens ao contexto Universitário (MMAU): Estudo com estudantes de ciências e tecnologias versus ciências sociais e humanas. Análise Psicológica. 2006
- Acesso e sucesso no Ensino Superior em Portugal: Questões de género, origem sócio-cultural e percurso académico dos alunos. Psicologia: Reflexão e Crítica. 2006
- Construcción y validación de un modelo multidimensional de ajuste de los jóvenes al contexto universitario. Psicothema. 2006
- Classroom Environment Scale: Novo estudo de validação com estudantes universitários. Psicologia e Educação. 2005
- Integração académica de estudantes universitários: Contributos para a adaptação e validação do QVA-r no Brasil. Psicologia e Educação. 2005
- Questionário de Envolvimento Académico (QEA): Novos elementos para a sua validação. Psicologia: Teoria, Investigação e Prática. 2005
- Integración y adaptación académica en la universidad: estudio considerando la titulación y el sexo . Revista Galego-Portuguesa de Psicopedagogía e Educación. 2004
- Pontos de partida, pontos de chegada: Impacto de variáveis sócio-culturais no ingresso ao Ensino Superior. Cadernos do Noroeste. 2004
- Envolvimento académico: confronto de expectativas e comportamentos em universitários do 1º ano. Psicologia e Educação. 2003
- Expectativas de envolvimento académico à entrada na Universidade: estudo com alunos da Universidade do Minho. Psicologia: Teoria, Investigação e Prática. 2003
- Contributos para a avaliação do Inventário de Desenvolvimento da Autonomia de Iowa (IDAI) com estudantes universitários portugueses. Psicologia e Educação. 2002
- Questionário de Vivências Académicas (QVA-r) : avaliação do ajustamento dos estudantes universitários. Análise Psicológica. 2002
- Adaptação académica em estudante do 1º ano: Diferenças de género, situação de estudante e curso. Psico-USF. 2001
- Adaptação, rendimento e desenvolvimento dos estudantes no Ensino Superior: construção do Questionário de Vivências Académicas . Methodus: Revista Científica e Cultural. 2001
- Investigação e Intervenção Psicológica no Ensino Superior 2000
- Transição e adaptação à Universidade: Apresentação do Questionário de Vivências Académicas (QVA). Psicologia: Revista da Associação Portuguesa de Psicologia. 2000
- Questionário de Vivências Académicas: construção e validação de uma versão reduzida (QVA-r). Revista Portuguesa de Pedagogia. 1999
-
artigo de conferência
- Extracting word-like units when two concurrent regularities collide: Electrophysiological evidence 2021
- How deep is your emotion? Emojis facial expressions on the emotional processing of text messages. Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI). 2021
- Are synonyms and translations similarly processed in the bilingual mind? 2021
- Is there an early morphological decomposition during L2 access? A meta-analysis on morphological priming effect 2020
- Automating psycholinguistic statistics computation: procura-PALavras 2010
- Estudantes com deficiência no Ensino Superior: Percepção dos factores facilitadores e inibidores da integração e do sucesso académico. Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación. 2007
- Academic expectations' of first-year college students: results by some socio-demographic variables 2005
- Percursos e expectativas de estudantes universitários: estudo com alunos do 1º ano da Universidade do Minho 2005
- Transição e adaptação à universidade: apresentação de alguns instrumentos de medida 2004
- Ambiente académico e adaptação à Universidade: contributos para a validação da Classroom Environment Scale (CES; Moos & Trickett, 1987) 2002
- Perfil escolar e sócio-demográfico dos candidatos ao Ensino Superior: o caso dos estudantes da Universidade do Minho 2002
- Transição para a Universidade: apresentação e validação do Questionário de Expectativas Académicas (QEA) 2001
- Envolvimento extracurricular e ajustamento académico: um estudo sobre as vivências dos estudantes universitários com e sem funções associativas 2000
-
artigo de revista
- Learning Words While Listening to Syllables: Electrophysiological Correlates of Statistical Learning in Children and Adults. Frontiers in Human Neuroscience. 2022
- On the Syllable Structure Effect in European Portuguese: Evidence from ERPs. Brain and Language. 2022
- On the role of syllabic neighbourhood density in the syllable structure effect in European Portuguese. Lingua. 2022
- The Cognate Facilitation Effect Depends on the Presence of Identical Cognates. Bilingualism: Language and Cognition. 2022
- Literacy Effects on Artificial Grammar Learning (AGL) with Letters and Colors: Evidence From Preschool and Primary School Children. Language and Cognition. 2021
- The Mirror Reflects More for genial than for casual: Right-Asymmetry Bias on the Visual Word Recognition of Words Containing Non-Reversal Letters. Psychonomic Bulletin & Review. 2021
- Not All Words Are Equally Acquired: Transitional Probabilities and Instructions Affect the Electrophysiological Correlates of Statistical Learning. Frontiers in Human Neuroscience. 2020
- Temporal dynamics of syllable priming effects on visual word recognition: Evidence from different prime durations. Canadian Journal of Experimental Psychology. 2020
- Surface features can deeply affect artificial grammar learning. Consciousness and Cognition. 2020
- Syllable effects in beginning and intermediate European-Portuguese readers: Evidence from a sandwich masked go/no-go lexical decision task. Journal of Child Language. 2020
- The role of letter features on the consonant-bias effect: Evidence from masked priming. Acta Psychologica. 2020
- Psycholinguistic variables in visual word recognition and pronunciation of European Portuguese words: a mega-study approach. Language, Cognition and Neuroscience. 2019
- The mirror reflects more for d than for b: Right asymmetry bias on the visual recognition of words containing reversal letters. Journal of Experimental Child Psychology. 2019
- Lexico-syntactic interactions during the processing of temporally ambiguous L2 relative clauses: An eye-tracking study with intermediate and advanced Portuguese-English bilinguals. Antibiotics. 2019
- Self-reference is a fast-acting automatic mechanism on emotional word processing: evidence from a masked priming affective categorisation task. Journal of Cognitive Psychology. 2019
- List composition effect on cognate and non-cognate word acquisition in children. Linguistic Approaches To Bilingualism. 2019
- Does phonological overlap of cognate words modulate cognate acquisition and processing in developing and skilled readers?. Language Acquisition. 2018
- Lexico-syntactic interactions in the resolution of relative clause ambiguities in a second language (L2): The role of cognate status and L2 proficiency. Psicologica. 2018
- Procura-PALavras (P-PAL): A Web application for a new European Portuguese lexical database. Behavior Research Methods & Instrumentation. 2018
- The role of syllables in intermediate-depth stress-timed languages: masked priming evidence in European Portuguese. Reading and Writing. 2018
- How letter order is encoded in bilingual reading? The role of deviant-letter position in cognate word recognition. Speech, Language and Hearing. 2018
- The impact of cognateness of word bases and suffixes on morpho-orthographic processing: A masked priming study with intermediate and high-proficiency Portuguese-English bilinguals. Antibiotics. 2018
- Portuguese Norms of Name Agreement, Concept Familiarity, Subjective Frequency and Visual Complexity for 150 Colored and Tridimensional Pictures. The Spanish Journal of Psychology. 2018
- What is the Melody of That Voice? Probing Unbiased Recognition Accuracy with the Montreal Affective Voices. Journal of Nonverbal Behavior. 2017
- Disentangling the effects of word frequency and contextual diversity on serial recall performance. Quarterly Journal of Experimental Psychology. 2017
- Minho Affective Sentences (MAS): Probing the roles of sex, mood, and empathy in affective ratings of verbal stimuli. Behavior Research Methods & Instrumentation. 2017
- The Minho Word Pool: Norms for imageability, concreteness, and subjective frequency for 3,800 Portuguese words. Behavior Research Methods & Instrumentation. 2017
- Cognate status, syllable position and word length on bilingual Tip-Of-the-Tongue states induction and resolution. Bilingualism. 2016
- Is VIRTU4L larger than VIR7UAL? Automatic processing of number quantity and lexical representations in leet words. Journal of Experimental Psychology-Learning Memory and Cognition. 2016
- On the nature of consonant/vowel differences in letter position coding: Evidence from developing and adult readers. British Journal of Psychology. 2016
- Adaptation of the International Affective Picture System (IAPS) for European Portuguese. Behavior Research Methods & Instrumentation. 2015
- Facilitative effect of cognate words vanishes when reducing the orthographic overlap: The role of stimuli list composition. Journal of Experimental Psychology-Learning Memory and Cognition. 2015
- On the advantages of word frequency and contextual diversity measures extracted from subtitles: The case of Portuguese. Quarterly Journal of Experimental Psychology. 2015
- ESCOLEX : a grade-level lexical database from European Portuguese elementary to middle school textbooks. Behavior Research Methods & Instrumentation. 2014
- Free associate norms for 139 European Portuguese words for children from different age groups. Behavior Research Methods & Instrumentation. 2014
- Procura-PALavras (P-PAL): A new measure of word frequency for contemporary European Portuguese | Procura-PALavras (P-PAL): Uma nova medida de frequência lexical do Português Europeu contemporâneo. Psicologia: Reflexão e Crítica. 2014
- Tracking the emergence of the consonant bias in visual-word recognition: Evidence with developing readers. Antibiotics. 2014
- Affective auditory stimuli: Adaptation of the International Affective Digitized Sounds (IADS-2) for European Portuguese. Behavior Research Methods & Instrumentation. 2013
- Contextual diversity is a main determinant of word identification times in young readers. Journal of Experimental Child Psychology. 2013
- Syllabic pseudohomophone priming in Tip-Of-the-Tongue states resolution: The role of syllabic position and number of syllables. Quarterly Journal of Experimental Psychology. 2013
- Does the advantage of the upper part of words occur at the lexical level?. Memory & Cognition. 2012
- Lexical and semantic representations in the acquisition of L2 cognate and non-cognate words: Evidence from two learning methods in children. British Journal of Psychology. 2012
- On the role of the upper part of words in lexical access: Evidence with masked priming. Quarterly Journal of Experimental Psychology. 2012
- The adaptation of the Affective Norms for English Words (ANEW) for European Portuguese. Behavior Research Methods & Instrumentation. 2012
- The interplay of phonology and orthography in visual cognate word recognition: An ERP study. Neuroscience Letters. 2012
- Sentence-final word completion norms for European Portuguese children and adolescents. Behavior Research Methods & Instrumentation. 2010
- Academic achievement in first-year Portuguese college students: The role of academic preparation and learning strategies. International Journal of Psychology. 2009
- Field-dependence-independence and career counseling: Directions for research. Perceptual and Motor Skills. 2007
- Academic experience at the beginning and the end of university studies. European Journal of Education. 2002
-
capítulo de livro
- CREATING BILINGUAL MINDS IN A NURSERY ENVIRONMENT: THE B-MINDS PROGRAM 2023
- Can explicit instructions enhance auditory statistical learning in children with Developmental Language Disorder? 2023
- Can learning a second language protect against age-related cognitive decline? Implications for healthy aging promotion 2023
- Creating bilingual minds in a nursery environment through the B-Minds program 2023
- Does literacy affect the perception of objects? Directionality Effects 2023
- THE COGNITIVE EFFECTS OF LEARNING A FOREIGN LANGUAGE IN LATE ADULTHOOD: A BRIEF SYSTEMATIC REVIEW 2023
- Can explicit instructions enhance auditory statistical learning in children with Developmental Language Disorder? 2022
- Drawing the Links Between Statistical Learning and Children¿s Spoken and Written Language Skills 2022
- Drawing the links between statistical learning and children’s spoken and written language skills 2022
- Learning Words While Listening to Syllables: Insights From Neuroscience 2022
- Neural signature of statistical learning: Proposed signs of typical/atypical language functioning from EEG time-frequency analysis 2022
- Perturbação do desenvolvimento da linguagem: Terminologia, caracterização e implicações para os processos de alfabetização 2022
- Are synonyms and translations similarly processed in the bilingual mind? 2021
- Perturbação do desenvolvimento da linguagem: Terminologia, caracterização e implicações para os processos de alfabetização 2021
- Questionário de Satisfação Académica 2011
- Questionário de Envolvimento Académico 2007
- Questionário de Vivências Académicas: Versão integral (QVA) e versão reduzida (QVA-r). 2006
- Os estudantes universitários: Sucesso escolar e desenvolvimento psicossocial 2004
- Questionário de Vivências Académicas (QVA e QVA-r) 2003
- ). Perfil escolar e sócio-demográfico dos candidatos ao Ensino Superior: O caso dos estudantes da Universidade do Minho 2002
- Adaptação e satisfação na Universidade: Apresentação e validação do Questionário de Satisfação Académica (QSA) 2002
- Ambiente académico e adaptação à Universidade: Contributos para a validação da Classroom Environment Scale (CES; Moos & Trickett, 1987). 2002
- Apoio psicossocial na transição para o ensino superior: Um modelo integrado de serviço 2000
- Transição para o Ensino Superior: apresentação de um Questionário de Vivências Académicas (QVA) 2000
-
documento
- Are men up and women down? Gender effects on power spatial metaphors in European Portuguese 2021
- Alfabetização baseada na ciência: manual do curso ABC 2021
- Is bilingual morphological processing modulated by individual differences? Evidence from a masked priming lexical decision task with French-English bilinguals 2019
- Can famosite be more famous than famosaca? The role of suffix salience and numerosity on the processing of European Portuguese complex words and pseudowords 2019
- Can syllable effects be observed for CVC orthographic first-syllable words with a phonological CV first-syllable structure? 2019
- Developmental differences in artificial grammar learning of linguistic and non-linguistic regularities 2019
- Implicit learning in adults, pre-schooled and schooled Portuguese children: Evidence using an Artificial Grammar Learning (AGL) paradigm with alphabetic and non-alphabetic materials 2019
- Watch out! The mirror also reflects for words containing non-reversal letters 2019
- Artificial grammar learning can be deeply affected by superficial features: A study with alphabetic and non-alphabetic materials 2018
- Can second language (L2) affect reading comprehension in the first-language (L1)? An eye-tracking study with Portuguese-English bilinguals 2018
- Can syllabic neighbourhood explain the syllable structure effect in visual word recognition? 2018
- Does a picture worth a thousand words? Priming effects on brand logo recognition and naming 2018
- Lexico-syntatic interactions in reading temporally ambiguous relative clauses (RC) in the second (L2) and in the first (L1) language: Evidence from eye-movements 2018
- The strange case of the CV syllable structure effect in visual-word recognition of dissyllabic words 2018
- A importância das caraterísticas das letras na identificação de palavras: Elementos percetivos essenciais 2017
- Affective cross-modal priming: Words, images and sounds 2017
- Efeitos de assimetria à direita no reconhecimento visual de palavras com letras em espelho 2017
- Estatuto e posição da letra no efeito de superioridade da pseudopalavra 2017
- It’s all about me: The role of self-reference in a masked affective priming task 2017
- On the relationship between cognates and code-switching effects in trilinguals 2017
- The processing of gender grammar during bilingual word recognition: Tackling the role of cross-language similarities 2017
- dase facilita mais BASE do que bose DOSE: Efeitos de assimetria à direita no reconhecimento visual de palavras com letras em espelho 2017
- Are syllables sublexical units for lexical access in Portuguese? A masked priming study 2016
- Code-switching effects in trilinguals: The role of language direction and cognateness 2016
- Does deviant-letter position affect cognate word processing? 2016
- Efeitos de (in)congruência de género em nativos do Português Europeu: Um estudo com o paradigma de picture-word interferencee 2016
- Language switch costs: greater in trilinguals? 2016
- Re-examining the role of local language context on relative language activation: an ERP study with Catalan-Spanish bilinguals 2016
- When the word shape matters: The role of letter features on the consonant bias effect 2016
- Re-examining the role of local language context on cross-language activation: an ERP study with Catalan-Spanish bilinguals 2015
- Consonant bias in visual-word recognition: is it phonological in nature? 2015
- Eficácia de anúncios online: O resultado de uma má metodologia de investigação? 2015
- Interações léxico-sintáticas nas preferências de resolução de orações relativas com duplo antecedente numa segunda língua: Um estudo com aprendizes de inglês com diferentes níveis de proficiência 2015
- Lexico-syntactic interactions in attachment preferences of temporarily ambiguous sentences in a second language: An eye-tracking study 2015
- Lexico-syntactic interactions on second language Relative Clause processing: Evidence from off-line and on-line tasks 2015
- Pleasant pictures decrease the likelihood of experiencing a tip-of-the-tongue (TOT) state 2015
- Second language vocabulary acquisition with two learning methods: Disentangling the effect of phonologic and orthographic similarities of cognates 2015
- The University of Minho Rapid Serial Visual Presentation sentences database 2015
- The role of deviant-letter position in cognate word processing 2015
- Resolução de ambiguidades sintácticas em orações relativas com duplo antecedente: O papel do número 2014
- A multilingual study of normative data for 187 colour pictures 2013
- Normative data for 210 emotional colour pictures 2013
- On the advantages of frequency measures extracted from subtitles: The case of Portuguese 2013
- Subjective frequency, imageability and concreteness norms for 3,800 European Portuguese words 2013
- The contribution of phonology to the recognition of cognate words in children and adult bilinguals 2013
- ESCOLEX: Uma base lexical com medidas de frequência para crianças do 1º ao 6º ano de escolaridade 2012
- Efeitos de extensão e frequência lexical no reconhecimento visual de palavras do Português Europeu 2012
- Facilita piada a BEIJO como beijo a PIADA? Testando a reversibilidade do efeito de priming afectivo 2012
- Procura-PALavras (P-PAL): Uma aplicação web para uma nova base lexical do português europeu 2012
- SUBTLEX_PT: Uma nova medida de frequência lexical para o português europeu baseada em legendas de filmes e séries televisivas 2012
- A desambiguação de orações relativas com duplo antecedente em português europeu: Um estudo de corpora 2011
- Cognate word recognition: the role of orthographic and phonological similarity in two different tasks 2011
- Dados normativos para 157 imagens: Concordância de nome, familiaridade e complexidade visual 2011
- Does orthographic and phonological similarity influence cognate words processing? An ERP priming study 2011
- Normas de associação semântica para 139 palavras do português europeu em crianças 2011
- O papel da ortografia e da fonologia no reconhecimento visual de palavras cognatas em diferentes tarefas 2011
- O papel da ortografia e fonologia no reconhecimento visual de palavras cognatas 2011
- Palavras, sons e imagens: Normas afectivas de valência, activação e dominância para o português europeu 2011
- Reconhecimento de palavras emocionais com NÚM3R0S e $!MBOLO$ 2011
- An ERP study with affective masked priming using arousing positive and negative words and emoticons: Are they the same? 2010
- An ERP study with cognate and non cognate words: The role of phonological similarity 2010
- Binge drinkers: what distinguishes them from non binge-drinkers? A theory of planned behaviour approach 2010
- O papel de variáveis emocionais no processamento de orações relativas com duplo antecedente em sujeitos com alto versus baixo reading span 2010
- Procura Palavras (P-PAL): Um programa computorizado para avaliação de índices psicolinguísticos objectivos e subjectivos de palavras no Português Europeu 2010
- Representações semânticas na aquisição de palavras cognate vs. noncognate numa nova língua: Evidências com diferentes métodos de ensino 2010
- The European Portuguese adaptation of the Affective Norms for English Words (ANEW) 2010
- Aprendizagem de uma nova língua: Influência do método de aprendizagem no acesso ao sistema conceptual 2009
- Binge drinking in late adolescence: The role of intentions 2009
- Resolução de estados TOT em Português Europeu em jovens adultos: O papel da posição da sílaba fonológica 2009
- The effect of spatial position in the recognition of emotional words 2009
- ¿Afectan los falsos amigos al reconocimiento de traducciones cognadas y no cognadas? 2008
- Autonomy and binge drinking in a late adolescence-young adulthood sample 2008
- Normas afectivas para palavras portuguesas: Resultados do estudo piloto de adaptação da Affective Norms for English Words (ANEW) para o Português Europeu (PE) 2008
- O papel da animacidade na desambiguação de orações relativas em Português Europeu: Evidências em tarefas off e on-line 2008
- Da universidade para o mercado de trabalho: Apresentação e validação do Questionário de Competências de Empregabilidade – Ensino Superior (QCE-ES) 2007
- Inclusive university education viewed by the non-disabled students 2007
- Questionário de Vivências Académicas (Versão reduzida): Contributos para a sua adaptação à população com deficiência física e/ou sensorial 2007
- Self meanings during college transitions: Understanding self continuities on students with disabilities 2007
- Autonomia e adaptação académica: Um estudo com estudantes da Universidade do Minho 2005
- Classroom Environment Scale: Novos dados para a sua validação 2005
- Condicionantes percepcionadas na entrada para a Universidade: Estudo com alunos do 1º ano da Universidade do Minho 2005
- Academic expectations and involvement levels: Its relationship to school success in first-year college students 2004
- Questionário de Vivências Académicas (QVA-r): Novo estudo de validação 2004
- utonomia e adaptação académica: Um estudo com alunos do Ensino Superior Politécnico 2004
- Adaptação e vivências académicas em estudantes do Ensino Superior Politécnico: Diferenças de género e de ano de frequência 2002
- Perfil escolar e sócio-demográfico dos candidatos ao Ensino Superior 2002
- Expectativas académicas e adaptação à Universidade: Um estudo com alunos do 1º ano da Universidade do Minho 2001
- Transição para o Ensino Superior 2000
- Adaptação do Questionário de Factores de Sucesso/Insucesso para alunos do 1º ano da Universidade do Minho 1999
- Adaptação, rendimento e desenvolvimento dos estudantes no Ensino Superior: construção/ validação do Questionário de Vivências Académicas 1999
- Avaliação psicológica: Formas e contextos 1999
- Desenvolvimento vocacional do jovem adulto: Processos de ajustamento à Universidade 1998
-
teses
- Are synonyms and translations similarly processed in the bilingual mind? 2020
- Costs of item repetition in a 2-AFC task aimed to assess statistical learning: effects of word’s predictability and prior knowledge of the to-be-learned regularities 2020
- Self-reference effects in the visual word recognition of emotional and non-emotional words: evidence from a masked priming lexical decision task 2020
- Aprendizagem implícita em adultos e crianças portuguesas em idade pré-escolar e escolar: evidência a partir de um paradigma de aprendizagem de gramática artificial com estímulos não-linguísticos 2019
- Is bilingual morphological processing modulated by individual differences?: evidence from a masked priming lexical decision task with French-English bilinguals 2019
- Mecanismos de aprendizagem implícita em adultos e crianças portuguesas com idade escolar e pré-escolar: estímulos linguísticos num paradigma de gramática artificial 2019
- Morphological decomposition in the processing of Portuguese words and pseudowords: the role of suffix salience and numerosity 2019
- Is a picture worth a thousand words? priming effects on brand logo recognition and naming 2018
- Pode acamedia ativar ACADEMY tanto como academia?: efeitos de transposição de letras entre linguas 2018
- The impact of institutional recognition on motivation, satisfaction, commitment and investment of volunteers 2018
- Efeitos de assimetria à direita no reconhecimento visual de palavras com letras-espelho: um estudo com leitores proficientes e não proficientes do português europeu 2017
- It's all about me: evidence of the self-reference effect in an affective masked priming categorization task 2017
- Mecanismos de aprendizagem implícita em crianças com perturbação específica da linguagem: um estudo com um paradigma de gramáticas artificiais 2017
- The role of the syllable as the sublexical unit in visual word recognition in Portuguese: a study with skilled and developing readers 2016
- Early stages of cognate and noncognate word acquisition in children: the role of list composition 2013
- Reconhecimento visual de palavras cognatas em bilingues do Português-Inglês : efeitos da sobreposição ortográfica e fonológica e do tipo de tarefa 2012
- Preferências de desambiguação de orações relativas com duplo antecedente contendo palavras emocionais positivas de alto vs. baixo níveis de activação : o papel da memória operatória 2011